25 mars 2013

Jodi Lynn Anderson - Persikosommar trilogin


En trilogi som handlar om Murphy, Leeda och Birdie, man får följa deras tre olika liv som är kantade av skola, vänner, pojkar och föräldrar som inte förstår sig.
Persikosommar.
I första delen får vi följa flickorna när de över en sommar måste jobba tillsammans och både lära sig allt om Persikor till pojkar och samtidigt hantera problem med sina föräldrar.

Och sedan kom hösten.
Nu har flickorna återvänt till sina egna liv och har egna problem och det är inte lika lätt att hålla ihop vänskapen. Men stället dit flickorna gång på gång återvänder är Persikoodligen där de varit med om mycket på både gott och ont. Nu ska de hantera distans förhållanden och att ännu en gång bli sviken av sina föräldrar.

Ett år senare. 
Hur ska allting lösa sig för flickorna? Jag tänker inte spoila vad som kommer hända .

Jag kände mig lite för gammal för den här trilogin, sen gillade jag sista boken bäst men tyvärr trodde jag böckerna skulle vara bättre än vad de var. Stundvis kändes böckerna lite sega och utdragna så därför landar betyget för hela serien på en trea.   Betyg 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...