25 januari 2013

Bokbloggsjerka 25 – 28 januari

I veckans Jerka frågar Annika om vi alltid är ärliga när vi skriver recensioner!?!

Jag förstår inte vitsen med att inte vara ärlig, skulle författaren läsa min kritik så skulle det väll inte skada det är ju bara min åsikt och är det fler med samma åsikt så får författaren kanske fundera på saken! Man blir ju inte bättre av att folk är oärliga.
Sen så vill jag inte lura någon att någon bok serie film är bättre än vad den är däremot så har vi ju olika smak och olika åsikter så man kan ju inte låsa sig i andras åsikter utan oftast skaffa sig en egen åsikt om allt möjligt. (Ni vet ju hur det är med andra människor, någon stör sig på någonting vilket nästa person inte gör...) 

Hur gör ni? 

9 kommentarer:

  1. Jag tror någon form av grupptryck kan göra att man är oärlig. Eller kanske att såra författaren?

    SvaraRadera
  2. Alla har olika smak, det ÄR ju bara så.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår inte heller vitsen med oärliga recensioner!

    SvaraRadera
  4. Klart man ska vara ärlig, det känns som att det är det som är poängen med att skriva recensioner och omdömden... :)

    SvaraRadera
  5. Jag förstår inte heller vad det skulle ge att vara oärlig. Det är ju min blogg och där kommer ju mina åsikter vara i fokus.

    SvaraRadera
  6. Det finns ju liksom ingen mening med att ha en bokblogg och ljuga om vad man tycker om böckerna man läser.

    SvaraRadera
  7. Jag håller med dig om att vi alla är olika och har olika smak vad gäller böcker :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...