5 november 2012

Tematrio - Ätbart

 Lyrans tematrio denna vecka är böcker med något ätbart i titeln, och detta är faktiskt lite lättare när man läser deckare, för där kan det förekomma ätbara saker.

1) Carin Gerhardsen - Pepparkakshuset
Första delen i Hammarby serien, en riktigt bra kriminalroman och jag har gillat i alla fall de fyra som jag har läst. Det här kanske är en bok för en som vill ha lite "juligt" i december, för åtminstone titeln är rätt julig och jag blev sugen på att göra ett pepparkakshus. 

2) Marian Keyes - Vattenmelonen
Vem vill inte äta vattenmelon en varm sommar dag. Det var länge sedan jag läste den här boken men jag vill minnas att jag verkligen gillade den.

3) Erica Spindler - offerLamm
Blev lite av en nödlösning eftersom jag inte ville ha med Hjärta, Orm eller annat äckligt, Lamm går ju faktiskt att äta. Och Erica Spindler är en av mina favoriter av thriller författare så äntligen fick hon vara med på en tematrio.  

5 kommentarer:

  1. Pepparkakshuset? Men den har ju jag också och missade totalt när jag skulle välja böcker :)

    SvaraRadera
  2. Åh Pepparkakshuset glömde jag helt bort liksom Vattenmelonen ;)

    SvaraRadera
  3. Pepparkakshuset (och de andra i Hammarbyserien) gillade jag väldigt mycket. Och Keyes är ju en favorit :)

    SvaraRadera
  4. Blev lite av en nödlösning eftersom jag inte ville ha med Hjärta, Orm eller annat äckligt
    Glad att jag inte var den enda som hade det problemet. Jag tänkte, "Hm, tekniskt sätt kan man äta hjärta eller ögon, men DDDDDDDDDD:"

    Alltså, nu när alla pratar om Vattenmelonen måste jag läsa om den. Därför att det driver mig till vansinne att jag inte kommer ihåg något av den.

    SvaraRadera
  5. Pepparkakshuset finns även i min trio. Vattenmelonen är ju jättetrevlig. Offerlamm har jag däremot inte läst!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...