28 oktober 2012

Tv-Serier [v43] del 2

Suburgatory s2x02
Ett riktigt roligt halloween avsnitt, roligt att klä ut sig till någon man känner som kommer vara på samma fest, Tessa och hennes kompisar var klockrena som Scooby doo gänget. Önskar många gånger avsnitten vore längre så man fick in lite mer handling.

Chicago fire s1x03
Som vanligt avsnitt som det är fullt ös i, däremot kan jag inte förstå varför de öppnar bilen som håller på att välta istället för att försöka spänna fast den eller dra den i säkerhet, men fint när de sedan hjälper familjen att bygga en rullstols ramp. Hatar corupta snutar, den där polisen Hojt är ingen favorit hos mig och vi får se om Matthew kommer få stora problem i framtida avsnitt. Vilket misslyckade däremot att försöka ta livet av sig men stappar fast på ett galler som räddar ens liv.
Peter kommer nog få växa i serien, han är en intressant person som faktiskt har en familj utanför och vilket smart drag att ta med kollegorna till mammans restaurang så han kanske slipper hennes tjat.
Vilket spännande liv att jobba som ambulanspersonal eller inom brandkåren.

American Horror Story s2x02
Läskigt med en skräck serie med halloween tema, kan det bli värre? Fast jag trodde det skulle vara mer halloween och inte exorcism, han var allt bra läskig den där pojken!! Det händer en del men samtidigt känner jag mig väldigt förvirrad över vad som händer för man förstår inte allting ännu, men det brukar komma svar allt eftersom.

Arrow s1x03
Vad jag blev besviken jag hade hoppats det var killen från Ön som var med men var ju bara någon som fejkade för att döda folk. Snacka om att det är många bra karaktärer och skådespelare i den här serien jag vill bara se mer och mer, man kanske ska spara ihop så man får sträck se några avsnitt.
Äntligen fick livvakten veta vem som är Arrow, så kanske han får en medhjälpare för jag har som väntat på det, däremot vill jag inte se Laurel tillsammans med Tommy.

The Vampire Diaries s4x03

Jag hade rätt om att Jeremy ser tatueringen eftersom han är en vampyr jägare i grund och botten, men han är för smart för att göra illa sina vänner. Hayley som kom in var ju med i the Secret cirkle och det stör mig, hon verkar dessutom vara lite mer intresserad av Tyler än som kompis, men det ger ju Klaus en chans att få Caroline.
Klaus-Damon måste vara bästa teamet mot vampyrjägare, men såklart att Klaus ska hitta på något och nu när han har en vampyrjägare vad ska han då hitta på?
Nu när Elena har fått blod från både Damon och Klaus, kommer hon nu stå närmare dem nu? Kan bli spännande att se hur de här relationerna utvecklas.
Som vanligt ett riktigt riktigt bra avsnitt och man vill alltid se mer, den här säsongen kommer nog vara den bästa efter säsong 1.

Elementary s1x04
Jag börjar gilla den här serien mer och mer men det blir lite som med många andra kriminal serier, de löser ett fall i varje avsnitt så det är väldigt ofta man inte har så mycket att skriva om eftersom det inte händer överdrivet mycket förutom fallen som ska lösas.

Greys anatomy s9x04
Nu börjar allas liv stabilisera sig igen, till och med Arizona börjar inse att hon inte kan klara sig själv! April och Jackson lär ju bli ett seriöst par så småningom eftersom de gillat varandra så länge och nu har ett sexuellt förhållande. Men annars var det inte ett så händelserikt avsnitt, de försöker bygga upp sina liv igen.

Beauty and the Beast s1x03
Catherine och Vincent är oftast osams men försonas i slutet, snacka om upp och ner relation de har, hoppas de får lite mer kemi snart. Idag fick man se han läskigare än tidigare, mer som odjuret.
Lite spännande nu när det är folk som vet att Vincent lever och som dessutom vet att Catherine vet så för eller senare kommer antagligen hon hamna i fara och han får rädda henne, eller hur? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...