23 september 2012

Tv - Serier [v38]

Bones s8x01
Jag hade glömt hur spännande säsong 7 slutade. Däremot trodde jag att Brennan skulle vara på flykt längre, hon har ju sin pappa som är expert på det till sin hjälp. Det här första avsnittet kändes mer som ett sista avsnitt på serien. Blir spännande att se vad som kommer hända den här säsongen.

Revolution s1x01
En ny serie, all strömförsvinner och 15 år senare försöker folk styra och ställa, andra försöker överlever. Ett riktigt bra första avsnitt det här kommer jag verkligen se mer av. Någon mer som kände lite likheter med Lost där i slutet? ;)

Switched at Birth s1x25
Oj vad pinsamt det blir när Daphne är med men inte kul när chef Jeff vill ha en milf, i detta fall Emmetts mamma,däremot verkar ju Daphne och hennes kollega komma bra överrens.
Jag tycker synd om Angelo som inte vet hur det är att vara pappa och taskigt av Bay att utnyttja han.

The Mob Doctor s1x01
En väldigt annorlunda läkarserie. Grace Devlin lever ett dubbel liv, hon är snart färdig operations läkare men samtidigt hjälper hon maffian så att de ska lämna hennes familj i fred problemet blir som störst när hon ena dagen ska rädda någon men så kan maffian be hon döda någon av sina patienter.
Hon försöker dölja sitt dubbelliv,

Flashpoint s5x01
Det här är en av mina stora polis favoritserier och jag hade helt missat att det skulle börja om nu så snacka om att jag blev glad. Jag älskar så många karaktärer i den här serien och de har verkligen en story + att det är ett nytt riktigt bra fall i varje avsnitt. Det var inget super avsnitt men eftersom det är första för säsongen så måste storyn byggas upp för den här säsongen, ska bli spännande att se vad som kommer hända.

Glee s4x02
Vad kul med ett nytt Britney Spears avsnitt. Gillade dock inte Rachels uppträdande, men Jake & Marley gjorde det riktigt bra(Jag gillar verkligen att höra när hon sjunger) och de skulle passa ihop MEN det känns lite som Haley-Nate ;) Stackars Brittney som saknar Santana så mycket.
Kul att Puck kom och pratade med Jake och just nu vill jag att Rachel ska glömma Finn och gå vidare, för även om hon målade över hans namn så vet man inte hur hon kommer göra om han dyker upp.

Heartand s6x01
Åh kan inte Ty fria till Amy snart, jag vill verkligen att de ska vara tillsammans och jag hoppas slippa massa av deras bråk den här säsongen jag vill ha en utveckling framåt och inte se hur de står och stampar på samma ställe + att jag hoppas det visas lite mer av de övriga ungdomarna.
Jag hoppas lilla Georgie kommer bli en frisk fläkt i serien.

Sons of anarchy s5x1-2
Jag får lite vibbar om att slutet på den här serien kommer vara som i början på första, när Samcro var små kriminella och hade en relation med närpolisen. Kan börjar de jobba med Gemmas kille, vad rolig om hon äntligen får en vettig kärleksrelation, jag har aldrig gillat hon med Clay.
Jax ser så riktigt kär ut när han tittar på Tara och vad kul att de äntligen gifte sig även om jag gärna hade sett ett stort bröllop, Tara blir dock slitnare och slitnare....
Enda Clay har gjort bra på länge var att han pratade med Ope som tog sitt förnuft till fånga.
Jag tror och hoppas att det här kommer bli en riktigt bra säsong, och skulle det vara den sista så gör det ingenting om det blir ett bra avslut, får då kan man se om den MÅNGA gånger!! :)

1 kommentar:

  1. Jag har inte läst en blogg innan som faktisk gillar Marley och Jake. Alla verkar tycka illa om henne.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...