3 augusti 2012

Emma McLaughlin & Nicola Kraus - Min förlorade oskuld

Oj vet inte var jag ska börja, boken handlar i alla fall om 30åriga Kate som inte har kunna släppa taget om sin ungdoms kärlek Jake Sharp som har blivit en stor artist och hans låtar påverkar hennes liv eftersom han hela tiden skriver om henne.
Nu har hon fått ett samtal mitt i natten och sitter på flyget hem till sin barndomsstad iklädd pyjamas och vinterjacka för Jake Sharp ska hem till sin mamma över jul och hon ser sin chans att äntligen få ställa han mot väggen för att han för 13 år sedan bara stack och lämnade henne i en enda långdragen hjärtesorg.

Boken var både seg och drog i mig i början, imitten blev den bättre och det började hända saker men fy vad jobbigt med allt hattande mellan nutid och dåtid... Sen kom vi till slutet som jag känner mig lurad på, det känns lite som om någon rivit ut sista kapitlen ur boken, inte att jag hade velat att boken slutade annorlunda utan bara att jag skulle känna mig färdig med boken och karaktärerna.                                                              Betyg 2 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...