15 januari 2020

Harlan Coben - Inte ett ord

Titel & Omslag
Snyggt omslag och man ser att Cobens böcker hör ihop.

Handling
För Simon Greene blir mardrömmen sann när hans drogberoende dotter Paige försvinner spårlöst. En dag ser han henne sjunga i Central Park, men hon är en skugga av sitt forna jag. När han närmar sig flyr hon i panik.

Simon gör det enda en förälder kan göra, han följer efter sin dotter ner i en mörk och farlig värld som han aldrig kunde ana fanns. I taket med att han avtäcker Paiges hemligheter inser han att liv står på spel. Och för att skydda sina närmaste från världens ondska måste han våga konfrontera henne.

Mina åsikter
Jag har väldigt höga tankar om Harlan Cobens böcker, jag älskar verkligen de här böckerna och det här var verkligen ingen besvikelse. Det finns så många skelett i garderoberna i den här boken, boken har så många vändningar och när man verkligen tror sig veta vad som pågår då får man veta någonting som kastar omkull det man redan visste. Vissa kapitel förstår jag inte till en början, vilka är Ash och Dee Dee som vi får följa ibland, men i slutet på boken får vi en förklaring både till det och till allting annat. Jag vill alltid läsa mer av Coben när jag läst ut hans böcker, och jag borde läsa några av hans äldre böcker för att se om han var lika bra då som nu. 

Spoiler varning!
Jag gillar att den här boken har ett bra slut samtidigt som det finns en bit som känns jobbigt, som vad Paige mamma gjorde för sin dotter. Det är alltid läskigt med sekter, det är alltid män som använder sex som ett vapen och utnyttjar kvinnor, det är jobbigt men samtidigt behövs det skrivas om, så dessa inte faller i glömska, att vetenskapen om att dessa hemskheter finns där ute. 

Betyg 5 av 5
boken finns på   Adlibris  Bokus  Cdon  Omnible

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...